Nyhedsarkiv

Her finder du alle vores nyheder, der har været på vores hjemmeside. Du kan også følge os på Facebook.

58

Entreprenørs konkurs forsinker byggeriet

23.11.2017

OK-Fonden har den 30. oktober fået oplyst, at Hald og Halberg A/S, der er entreprenør på opførelsen af Himmelev Gl. Præstegård, er erklæret konkurs.

Læs hele artiklen på OK-Fondens hjemmeside

Løvfalds tur

11.09.2017

Roskilde Rotary Klub

Invitere Beboere på Løvfaldstur

Onsdag d. 27. september

vi skal i år til Herthadalen ved Ledreborg slot.

 

Invitation til påskefrokost

22.02.2017

Tirsdag d. 11. april 2017 kl. 12.00

Vi starter traditionens vis med en dejlig påskefrokost, som består af:


Krydder sild, lun fiskefilet m. remulade, æg og rejer, røget ål med røræg og purløg.

Lun leverposteg m. bacon

Hjemmelavet forloren skildpadde

Ost og ostelagkage, kaffe og te.


Tom Frederiksen underholder på sin guitar i bedste Kim Larsen stil.

Pris for ægtefæller, seniorer og pårørende

Kr. 175.- som er inkl. 1 øl/vand og 1 snaps.

 

Derudover kan der købes drikkevarer i baren.

 

SIDSTE TILMELDING: 28. MARTS

Sker til Trine på kontoret mail: trinerc@plejehjemmethgp.dk

 

Interview på HGP

20.02.2017

Projektopgave, som omhandlede hvordan det er at bo på plejehjem

 

følg linket og hør interviewet

 

https://www.youtube.com/watch?v=pGlMo5kSxqY

Mortens aften 2016

10.11.2016

72 deltog til årets Mortens aften på Himmelev gl. Præstegård.

Der blev hygget, snakket,spist og drukket. Traditionen tro serverede frivillige og medarbejdere for alle gæsterne.

Halloween 2016

31.10.2016

Afdansningsbal 05. oktober 2016

05.10.2016

Et  forrygende afdansningsbal afholdt med kransekage og champagne.

Kom forbi Himmelev gl. Præstegård

26.09.2016

 

fredag d. 30. september

kl. 09.00 - 13.00

Hvor vi viser vores hus frem, og hvor vi: medarbejdere og frivillige fortæller dig om at være frivillig hos os.

Vi byder på lidt at drikke og lidt godt til ganen.

 

 

Frivillig Uge 39 Roskilde

I Roskilde fejres Frivillig Fredag med manér med en hel uge fuld af aktiviteter.

Programmet byder på over 35 forskellige arrangementer. Formålet med ugen er at fejre frivilligheden, men også at udforske frivilligheds-begrebet - er det 'kun' den frivillige idrætstræner, Roskilde Festival, den ældre dame i Røde Kors-butikken - som mange associerer med at være frivillig - eller er det også fx at stable en fastelavnsfest eller fællesspisning på benene, hjælpe hinanden i hverdagen etc.

Som borger - ung eller gammel - er du inviteret ind bag kulissen hos foreninger, du måske ikke vidste fandtes. Børn fra 10-15 år kan løbe 20 meter sprint på Ro's torv, du kan komme til sprogcafé med Roskildes flygtninge, trille ældre rundt i cykelrickshaw i Trekroner, er du 60+ kan du snørre løbeskoene på Hyrdehøj Stadion + meget mere.

Camping på Vigen

07.09.2016

Så er vi i Paperboy igen, se side 18, den ligger øverst i den røde Links-boks

Vi ønsker alle en god sommer.

21.07.2016

Vind i håret

08.07.2016

Vi glæder os til endnu mere vind i håret. Tak til vores frivillige cykelpiloter.

Henny og Johannes på tur.

Sct. Hans aften 2016

19.05.2016

Torsdag d. 23.juni kl. 18.00

Vi starter med at spise grillmad, som er: oksemørbrad, pølser og kylling

Tilbehør: pommesfrites, grøn salat.

Dessert: cheescake

Middagen er inklusiv et glas vin eller en øl / vand.

Pris kr. 200.-

Tilmelding seniorer - pårørende til

Rikke i Oasen eller Trine på kontoret

Sidste tilmelding: tirsdag d. 14. juni

 

 

Cykeltur

13.05.2016

Gudrun og Poul på tur sammen med vores dejlige cykelpiloter.

Afdansningsbal 25. november 2015

17.11.2015

Onsdag d. 25. november kl. 17.30 - 18.30, holder vi afdansningsbal, hvor vi afslutter med at spise smørrebrød sammen.

Pris for 3 stykker smørrebrød 1 øl eller vand og en snaps kr.100.- beboere gratis.

(Tilmelding til afdansningsbal nødvendigt.

Senest torsdag d. 19. november)

1. Søndag i advent

17.11.2015

Traditionen tro julehygger vi sammen: beboere, børn, børnebørn oldebørn, seniorer, medarbejdere og venner af huset.

 

Søndag d. 29. november 2015 kl. 14.00

Der vil serveres æbleskiver, gløgg og julegodter.

Vi pynter juletræet, og forsøger at slå rekord med at lave den længste guirlande.

vi er kommet i Paperboy

01.10.2015

Der er skrevet en artikel om Himmelev Gl. Præstegård i Paperboy

 

Hvis du vil læse artiklen, så gå ned i links kassen og tryk på: paperboy uge 40

se side 10 og 11

 

Høstfest

12.08.2015

Tirsdag d. 08. september kl. 18.00

Vi indbyder beboere på Himmelev gl. Præstegård

(som har mulighed for at tage 2 gæster med).

Endvidere inviteres seniorerne fra præstegårdshaven, vores cafégæster, og vores dejlige frivillige i huset, husets præst og

bestyrelsen på Himmelev gl. Præstegård.

Festen starter med en 3 retters menu, som er:

Hummersuppe m. kuvertbrød

Langtidsstegt kalvesteg m. kartoffelfuglereder med waldorfsalat, rysteribs og årstidens grønt.

Bagt kirsebær m. brun farincreme, hertil

Kaffe / te

Kl. 20.00 - 21.30 vil Butterfly spille op til dans i loen.

Pris gældende for:

Cafègæster / pårørende/ Præstegårdshavens seniorer

kr. 150,- ekskl. drikke varer

Sidste tilmelding er fredag d. 28. august 2015

Beboere og pårørende tilmelder sig på afd. A/B

Cafègæster - Præstegårdshavens seniorer og frivillige tilmelder sig til Oasen.

Betaling for beboeres gæster trækkes via beboerfaktura

Sct. Hans aften 2015

10.06.2015

Sct. Hans aften

Tirsdag d. 23. juni 2015 kl. 18.00

På Himmelev gl. Præstegård

Vi starter grillen op og griller røde bøffer, kylling og pølser.

Tilbehør vil være kartoffelsalat, grøn salat og pommesfrites.

Drikkevarer er for egen regning

Under spisningen vil vores "hus" pianist Cicerone Tudor spille.

Vi slutter menuen af med kaffe og jordbærkager

Pris menu pårørende - pensionister kr. 150.-

Beboere: Gratis

Kl. ca. 20.00 går vi ud og ser bålet blive tændt,

Hvor der vil blive serveret lidt snaks og køligt at drikke

Sidste tilmelding fredag d. 12. juni

OK-Fonden bygger "Byen for livet" - en demensbydel i Odense

04.06.2015

OK-Fonden vil, i et tæt samarbejde med Odense Kommune, bygge og drive "Byen for livet" en demensbydel i Odense. Bydelen forventes at huse mellem 200-300 mennesker med demens. Den vil med sin størrelse og nytænkning, i både form og indhold, være den første af sin slags i Danmark.

OK-Fonden har sammen med Støtteforeningen Margurittens venner gennem længere tid søgt en kommunal partner til at udvikle en bydel, som er særligt indrettet til at støtte og give livskvalitet til mennesker med demens. Projektet hedder "Byen for livet" og har en stærk vision om, at "Livet skal stå forrest - også for mennesker med demens". "Byen for livet" realiseres i tæt samarbejde med Odense Kommune.

"I OK-Fonden har vi en vision om, at "Livet skal leves - hele livet", og vi har en ambition om, at vi som mennesker skal have lov til at leve vores liv, som vi kan og vil det, uanset at rammerne for det forandres over tid.

For et års tid siden tog vi kontakt til Odense Kommune med henblik på få skabt et helt unikt demenstilbud i Danmark. Det afgørende for os var at finde en kommune, der har vist villighed til at gå forrest, og som tør tænke i nye "Boliger for livet" og i nye velfærdsløsninger. Det er også afgørende med en central geografisk placering, og derfor har Odense været et helt oplagt valg for projektet" siger formand for OK-Fonden, Michael Brostrøm.

"Vi sætter barren højt, og vi tror på, at "Byen for livet" vil blive noget, som forskere, pårørende og praktikere vil rejse til - fra nær og fjern. Projektet vil danne skole for den måde, vi sætter mennesket i centrum på, både når det gælder boligen og måden livet udfolder sig på, når projektet står færdigt om 3-4 år", fortsætter Michael Brostrøm.

Demensudfordring kræver nye løsninger

Grundet en længere levealder vil et stigende antal borgere udvikle demens. I gennemsnit får ca. to odenseanere hver dag konstateret demens, og i alt lever omkring 90.000 danskere med sygdommen. En sygdom, der skaber omfattende forandringer i livet for både den ældre og for de pårørende.

"Allerede i dag er demens en stor udfordring, og den vil kun blive større de kommende år. Ved at bygge en demensbydel kan vi indrette nogle omgivelser og nogle boliger, der er særligt egnet til at give støtte og livskvalitet til mennesker med demens", udtaler rådmand for Ældre- og Handicapforvaltningen i Odense, Per Berga Rasmussen (Ø). "Vi skal lade os inspirere af den mest aktuelle viden på området, f.eks. fra Holland, i udformningen af bydelen, og det er en ambition, at vi sammen skaber et eksempel til efterfølgelse på demensområdet i resten af landet og måske også verden".

Målet er at skabe rammerne for et liv med selvstændighed og livskvalitet på trods af en sygdom, der gør folk dybt afhængige af andre. Det betyder, at der skal skabes boliger og indsatser, der gør livet så attraktivt som muligt i alle faser af sygdomsforløbet med demens.

Viden, vækst og byudvikling

Ambitionen er at skabe en inkluderende bydel med unikke boliger og tilbud til demente, men også at sætte Odense på landkortet i forhold til demensforskningen. Planen er at etablere testmiljøer og forskningsaktiviteter omkring bydelen, som både kan bidrage med ny vigtig viden, vækst og nye arbejdspladser.

"Det her er en fantastisk mulighed for Odense. Det giver os nemlig mulighed for på en og samme tid at øge velfærden markant for en sårbar gruppe af mennesker, samtidig med at vi producerer ny viden og vækst i byen. Jeg er derfor meget glad og stolt over, at OK-Fonden har valgt at satse på Odense", siger Odenses borgmester, Anker Boye (S).

"Vores samarbejde med OK-Fonden er med til at understøtte vores mål om at være en moderne storby, hvor livskvalitet for den enkelte er helt centralt. Samarbejdet støtter op om at give den enkelte - trods en demens - de bedste forudsætninger for at være herre i eget liv og dermed øge livskvalitet" siger By- og Kulturrådmand, Jane Jegind (V).

Det ambitiøse byggeri finansierens af OK-Fonden, og det vil have positiv betydning for både velfærd, vækst og byudvikling i Odense. Ligeledes har Det Obelske Familiefond støttet projektet med midler til at undersøge udfordringer og muligheder i projektet.

Arbejdet med at finde en passende grund i Odense by er allerede i gang, og demensbydelen ventes fuldt realiseret i løbet af 2018.

D. 25. august 2015 vil der i Odense blive afholdt åbningskonference for projektet med deltagelse fra både vidensinstitutioner, interesseorganisationer, pårørende og interesserede kommuner.

Samarbejdserklæring mellem parterne blev underskrevet d. 3. juni af OK-Fondens formand Michael Brostrøm, Odenses borgmester Anker Boye (S), Ældre- og Handicaprådmand Per Berga Rasmussen (Ø) og By- ogKulturrådmand Jane Jegind (V).

Udflugt til Tivoli med Roskilde Ø. Rotary udflugt

20.05.2015

Roskilde Østre Rotary Klub

invitation 2015

Torsdag d. 11. juni kl. 12.30

I år er vi inviteret en tur til Tivoli

Og det er helt gratis!!

Vi starter med kaffe og kage på restaurant Påfuglen

Hvorefter, vi kan nyde den skønne have. Det er frit for, om man vil sidde og nyde livet i Tivoli, eller der skal prøves kræfter med f.eks. ruschebanen.

Hjemtur kl. ca. 16.00

Vi mødes der hvor vi blev sat af.

Plejehjemmet byder på en forfriskning, ved ankomst til HgP

Beboere tilmelder sig på afd. A / B

Præstegårdshaven tilmelder sig til Oasen

Udflugt til Zoo

19.05.2015

Udflugt til Zoo

Tirsdag d. 19. maj 2015 kl. 10.30 - ca. kl.16.00

Vi tager picnickurven med, og finder et hyggeligt sted, hvor vi kan spise i haven.

Efterfølgende vil det være frit for, hvor meget man vil løbe rundt og se dyrene - spise is m.m.(for egen regning)

 

Vi takker mange gange:

Hanne og Paul Müller´s fond, som har sponseret turen til Zoo til glæde for vores dejlige beboere og alle vores dejlige frivillige.

 

Sidste tilmelding: tirsdag d. 12. maj

Beboere tilmelder sig på afd. A/B og er gratis :0)

Poul Erik Christiansen hædret for sit arbejde med Himmelev Gl. Præstegård

27.02.2015

Poul Erik Christiansen, der har været medlem af Roskilde Rotary Klub siden 1993, har i dag fået den fornemme hæder, en såkaldt PHF (Paul Harris Fellowship). Hæderen gives til "en person, der har udvist særligt engagement og været en uselvisk sjæl."

Dette har Poul Erik især vist ved sit engagement i den selvejende institution under OK-Fonden, Himmelev Gl. Præstegård, hvor han er bestyrelsesformand. Himmelev Gl. Præstegård blev etableret af Roskilde Rotary Klub og Roskilde Rotary Østre Rotaryklub tilbage i 1967 og er i dag ved at blive ombygget og udvidet til at blive "verdens bedste plejehjem".

Derudover er Poul Erik Christiansen medlem af bestyrelsen i OK-Fonden, der på landsplan driver 15 selvejende plejehjem og -centre samt opfører og udlejer boliger for ældre. Endelig er han også i denne sammenhæng bestyrelsesmedlem i Fonden Boliger for Livet.

Med hæderen ønsker Roskilde Rotary Klub at belønne Poul Eriks utrættelige arbejde med at sikre optimale forhold, der gør det muligt "at leve livet - hele livet".

Poul Erik Christiansen modtog den æresfulde hæder ved Roskilde Rotary Klubs møde tirsdag den 16. december 2014. Det var klubbens præsident Paul Reuber, der overrakte PHF-nålen.

Roskilde Rotary Klub er Roskildes ældste Rotary Klub som blev stiftet i 1932, Roskilde Rotary Klub har 70 medlemmer og mødes hver tirsdag på Håndværkeren.

På billedet ses: Paul Reuber (tv) og Poul Erik Christiansen (th)

Afdansningsbal 29. januar 2015

09.01.2015

Fotografens navn er Bjørn Armbjørn, Sjællandske Medier

 

Afdansningsbal på Himmelev gl. Præstegård

 

Torsdag d. 29. januar kl. 17.00 - 18.00

Forvandles spisestuen til danse sal.

Efterfølgende vil der være smørrebrød øl eller vand og en snaps

 

Sidste tilmelding tirsdag d. 13. januar 2015

Beboere og pårørende til melder sig afd. A / B

Pensionister, frivillige, venner af huset tilmelder sig til Oasen.

 

Pris for pensionister og pårørende kr. 100.-

Beboere, medarbejdere og frivillige kr. 0

 

På danseglad gensyn

 

Nytårskuren 2015

05.12.2014

Nytårskur

Mandag den 05. januar kl. 11.00

Mødes beboere, medarbejdere, Præstegårdshavens pensionister, frivillige og gæster af huset i husets spisestue.

Vi ønsker hinanden et godt nytår, og der vil være et glas sprudlende champagne samt kransekage.

Invitation til cykelprojekt

20.11.2014

Cykling uden alder

Vi er sammen med Roskilde kommune med i projekt:

cykling uden alder - med ret til vind i håret.

Kære beboere, pårørende, frivillige, pensionister, venner af huset, medarbejdere m.fl.

Vi inviterer jer hermed til

Klar - Parat - Kør arrangement

Tirsdag d. 09. december 2014

kl. 14.00 - 17.00

På Himmelev gl Præstegård

Det vil blive fejret med et glas champagne og kransekage.

Der vil være prøveture og introduktion til vores Rickshaw.

Vi glæder os til at jer

Hilsen alle os på Himmelev gl. Præstegård

julehygge med gløgg og æbleskiver

13.11.2014

Julehygge

1.søndag i advent

d. 30/11 2014

 

Kl. 14.00 - 16.00 inviteres pårørende, børn, børnebørn, oldebørn, pensionister i Præstegårdshaven, frivillige og gæster af huset til julehygge med gløgg og æbleskiver - klip julepynt til juletræet, som pyntes og selvfølgelig danses omkring.

Sidste tilmelding onsdag d. 19. november

Beboere, pårørende, børn, børnebørn tilmelder sig på afd. A/B

Pensionister, frivillige tilmelder sig til Oasen.

 

Erindringsdans

02.10.2014

Nu starter erindringsdans på Himmelev gl. Præstegård

 

Find det gode humør og danseskoene frem så ses vi i spisestuen til nogle glade dansetimer:

Forinden er det vigtigt at du har deltaget i undervisning på en af følgende dage:

Tirsdag d. 07-10-14 / 14-10-14 kl. 15.00 - 16.00 i Oasen.

Onsdag d. 15. oktober

Onsdag d. 22. oktober

Onsdag d.05. november

Onsdag d. 19. november

Onsdag d. 03. december

Onsdag d. 17. december

Onsdag d. 07. januar 2015

Onsdag d. 21. januar

Tid: kl. 14.15 - 15.15 der serveres lidt koldt at drikke.

Afdansningsbal torsdag d. 29. januar kl. 17.00 - 18.00

Med efterfølgende smørrebrød øl og vand.

På danseglad gensyn Susan og Niels

Høstfest 25. September 2014

28.08.2014

Torsdag d. 25. september kl. 18.00

Vi indbyder beboere på Himmelev gl. Præstegård

(der har mulighed for at tage 2 gæster med).

Endvidere inviteres beboere fra præstegårdshaven, samt pensionister der benytter vores café, og vores dejlige frivillige i huset og bestyrelsen på Himmelev gl. Præstegård.

Festen starter med en 3 retters menu, som er:

Forret: 1/2 avocado m. rejer, dressing og brød.

Hovedret: Dyrefilet m. ristet kantareller, brombærcolis, kart. fuglerede m. waldorfsalat og tricoloremix, og skysauce.

Dessert: Bagt æblekage m. rørt is.

Derefter spiller Butterfly op til dans i Oasen, hvor der er mulighed for en swing om, og der vil være mulighed for at

købe drikkevarer i baren

Pris:

Beboere: kr. 60.-

Gæster/ pårørende / pensionister kr. 150.-

Sidste tilmelding: Torsdag d. 11. september 2014

Beboere tilmelder sig afd. A / B Pårørende /pensionister / frivillige tilmelder sig til Oasen tlf.46315480/ rikkesoder@plejehjemmethgp.dk

 

Udflugt til Knuthenborg

10.06.2014

Udflugt til Knuthenborg

Tirsdag d. 17.juni 2014

Kl. 10.00 - ca. 17.30

Vi starter med at spise en dejlig bestilt frokost, hvor der er 2 valg muligheder ved tilmelding. Knuthenburger eller en frokostplatte, samt valgfri drikkevarer.

Umiddelbart efter frokosten vil der være mulighed for at nyde udendørs livet eller aflægge souvenirbutikken et besøg.

Kl. 14.00  - 15.15 vil vi få en guidet bustur rundt i parken.

Forventet ankomst til Himmelev gl. Præstegård

Kl. ca. 17.00

Pris beboere kr. 50.-

Sidste tilmelding tirsdag d. 10. juni

 

Fotos fra 1. spadestik på Himmelev Gl. Præstegård

13.05.2014

Første spadestik, til opførelsen af Himmelev Gl. Præstegård, blev taget af Roskildes borgmester, Joy Mogensen og bestyrelsesformand, Poul Erik Christiansen sammen med to beboere onsdag den 7. maj.

Se billederne fra en skøn dag her.

PRESSEMEDDELELSE: Der tages første spadestik for Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård og Fonden Boliger for livet

07.05.2014

Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård bliver til et moderne plejehjem og bliver samtidig pilotprojekt for nyt koncept, der tillader, at man kan blive i sin bolig til livets afslutning.

De nuværende 40 plejeboliger på Himmelev Sognevej er blevet utidssvarende og skal over de kommende år rives ned og erstattes af 52 nye moderne plejeboliger.

I tæt tilknytning til plejeboligerne opføres moderne og nyskabende seniorboliger under titlen "Boliger for livet", der giver mulighed for beboeren at blive boende i sin bolig, men med et øget serviceniveau, der tilgodeser et stigende plejebehov.

Det nye byggeri styrker Himmelev Gl. Præstegårds funktion som en oase i Himmelev, og vil med sit attraktive køkken, sit nye wellness-område og faciliteter til kulturelle arrangementer blive en endnu større attraktion for områdets borgere.

De nuværende plejeboliger er blevet utidssvarende. Trods det faktum, at byggeriet er fra begyndelsen af 70´erne, stilles der i dag større krav til bebyggelsens samlede kvalitet, endnu større boliger, installation af teknologiske hjælpemidler m.v. Herudover handler det om indretning og pladsforhold, der muliggør brug af arbejdsredskaber, der sikrer et godt arbejdsmiljø for de medarbejdere, der skal udføre omsorgsopgaven.

Himmelev Gl. Præstegård - en landsby i byen

Gennem de seneste fire år har en arbejdsgruppe lagt rigtig mange kræfter i at forme projektet. Især har både pårørende og medarbejdere spillet en væsentlig rolle i at lave drømmebutik - og herigennem skabt visionerne for rammen om de fremtidige aktiviteter.

Et byggeri med et klart sigte - en landsby - i byen. Tegnet af Rubow arkitekter, der vandt arkitektkonkurrencen, og videreudviklet i samarbejde med Hald & Halberg A/S, der som totalentreprenør står for opførelsen af den samlede bebyggelse.

De 52 plejeboliger med tilhørende servicearealer, der skal rumme funktioner som f.eks. kontorer, omklædningsrum m.v., er opført og finansieret efter Lov om friplejeboliger. Et lovsæt som sikrer et retskrav om at kunne bo på Himmelev Gl. Præstegård, når man som borger er visiteret til en plejebolig. Dette gælder borgere i alle landets kommuner.

 

Himmelev Gl. Præstegård bliveret sted, hvor livet kan leves - hele livet.

Boliger for Livet

I tilknytning til plejehjemmet opføres 16 attraktive seniorboliger og arealer med køkken og wellness.  Projektet indeholder yderligere 10 boliger, der planlægges opført, når plejehjemmet står færdigt.

Det har været vigtigt for os, at styrke Himmelev Gl. Præstegård med opførelse af 26 meget tiltrækkende seniorboliger, der er blevet til under titlen "Boliger for livet". En titel som udspringer af journalist Jørgen Harboes vision om at skabe attraktive boliger, der til stadighed kan danne ramme om værdige menneskeliv, selv om beboerne over tid får voksende brug for omsorg og pleje. Foruden sine visionære tanker har Jørgen Harboe ligeledes kautioneret for projektet og dermed gjort det til virkelighed.

Visionen går ud på, at boligen indrettes og serviceres med henblik på at give beboeren den nødvendige støtte og pleje i eget hjem - hele livet igennem. Målet er at flytte omsorgsfunktioner til seniorboligerne, så beboerne ikke behøver at flytte for at få pleje og omsorg - til og med den terminale pleje, der svarer til hospice.

Konkret betyder det, at boligerne er indrettet med niveaufri adgang og rumforhold med plads til både kørestol eller rollator. De skal være attraktive og velindrettede, og skal fleksibelt kunne tilpasses den enkeltes behov, når behovet for handicapvenlighed viser sig.

Himmelev Gl. Præstegård bliver det første projekt i Boliger for livet, som herefter tænkes udrullet flere steder i landet.

Fortiden skaber fremtiden

Siden begyndelsen af 70érne har Himmelev Gl. Præstegård været hjem for mange beboere, der har haft behov for pleje. Roskilde Rotary Klub og Roskilde Østre Rotary Klub, der er initiativtagere til de oprindelige boliger, er i dag væsentlige aktører i Himmelev Gl. Præstegård.

Det vil de også være i fremtiden, hvor Rotary fortsat skal være med til at muliggøre en lang række aktiviteter, og herigennem skabe glæde hos såvel beboere som medarbejdere.

De 40 eksisterende plejeboliger skal rives ned, og 52 nye boliger opføres i flere etaper, samtidig med at beboerne, der bor der i dag, skal blive boende - en disciplin som vi ved kræver en indsats fra alle medvirkende.

En byggeplads er også er en attraktion, trods støv og larm. Det ved vi fra en række andre byggerier af plejehjem, hvor beboerne har nydt håndværkernes tilstedeværelse, og hvor arbejderne med kran og gravemaskiner til tider bliver rene tilløbsstykker.

Vi glæder os til at visionen "Livet skal leves - hele livet" kan udfoldes i de nye spændende rammer.

 

Førstespadestik tages:
Onsdag den 7. maj, kl. 11:00, Himmelev Sognevej 124, 4000 Roskilde.
Fakta:
Nyheder, beskrivelse af projektet, viden om både plejeboliger og seniorboliger vil komme til at fremgå af hjemmesiden:
www.plejehjemmethgp.dk
OK-Fonden (www.ok-fonden.dk)
OK-Fonden er en non-profit organisation og har således ikke til formål at skabe formue. Vi er hverken bundet af politiske eller religiøse særinteresser. OK-Fonden arbejder for at forbedre forhold og livskvalitet for ældre, handicappede og svage mennesker i bredeste forstand.

 

Yderligere information:

Vedr. Ombygningen af Himmelev Gl. Præstegård, kontakt venligst:

Poul Erik Christiansen

formand for Himmelev Gl. Præstegård

20 20 30 48

pecpec@mail.dk

Vedr. Fonden Boliger for Livet,
kontakt venligst:

Paul Erik Weidemann
adm. direktør for OK-Fonden

33 85 45 10

pew@ok-fonden.dk

Høj opløste fotos kan hentes:

/media/186286/2014.04.29_pm_hgp_bfl.zip

1. Spadestik den 7. maj 2014

02.05.2014

Onsdag den 7. maj 2014 kl. 11.00-12.30

Første spadestik til OK-Centret det nye Himmelev Gl. Præstegård.
52 plejeboliger og 16 seniorboliger beliggende Himmelev Sognevej 124, 4000 Roskilde.
De inviterede gæster, personale og beboere ankommer klokken 11.00 til byggepladsen.
Gæsterne bydes velkommen af formanden for bestyrelsen Poul Erik Christiansen.
Borgmester Joy Mogensen holder den officielle tale.
Joy Mogensen og Poul Erik Christiansen tager første spadestik sammen med to beboere.
Herefter bydes på sandwich og forfriskninger.

 

 

Grillaften onsdag d. 14. maj 2014

01.05.2014

Grillaften

Præstegårdens venner og Himmelev gl. Præstegård tænder op for grillen.

onsdag d. 14. maj 2014

kl. 17.00 - 20.00

Menuen består i tag selv buffet

Pølser, kyllingefilet, lune frikadeller, kartoffelsalat, grøn salat, brød, dressing.

Vi får besøg af Cicerone Tudor, som vil underholde på keybord.

For beboere, pårørende, pensionister i Præstegårdshaven, frivillige, Præstegårdens venner, og vores cafegæster.

Sidste tilmelding tirsdag d. 06. maj 2014

Pris ekskl. drikkevarer

Beboere kr. gratis. Tilmelder sig på afd. A/B

Alle andre kr.: 60.- Tilmelder sig hos Oasen

 

Pårørendeaften onsdag d. 21. maj

30.04.2014

 

Kære Pårørende

 

Himmelev gl. Præstegård inviterer til Pårørendeaften med fokus på Demens

 

Onsdag den 21. maj 2014 kl. 19-21

"Kommunikation, følelser og samvær mellem personer med demens og deres pårørende"

Foredrag v/ Susanne Kristiansen Sygeplejerske, Videncenter for Demens Roskilde sygehus

Demensbegrebet

Hvad er demens?

ICD-10 kriterier for demens

Årsager til demens

Symptomer ved demens

 

PAUSE

At være pårørende til et menneske med demens

Kommunikation og samvær med mennesker med demens

Brugen af personens livshistorie

Aktiviteter for mennesker med demens

 

Tilstede denne aften vil være:

Susanne Palmblad Plejehjemsleder

Lillian Sørensen afdelingsleder afd. A

Karina Holst Afdelingssygeplejerske afd. B

Rikke Søder afdelingsleder for Oasen

Charlotte Meilby Koordinator for administrationen

 

Tilmelding til Charlotte på mail charlotteme@plejehjemmethgp.dk eller på telefon 46 31 54 83

 

Vi glæder os til at se Jer!

Præstegårdens venner afholder generalforsamling onsdag d. 21. maj 2014

30.04.2014

Præstegårdens venner

Generalforsamling onsdag d. 21. maj 2014 kl. 18.30 - 19.00

(Erstatter den til medlemmerne tidligere udsendte indkaldelse)

I forbindelse med Pårørende aften med om Demens, inviterer vi alle pårørende til at komme en halv time tidligere.

Foreningen Præstegårdens venner, bidrager i hverdagen med tilskud til flere aktiviteter for beboerne og det gør vi på grundlag af det lille kontingent og frivillig indsats .

Dagsorden.

  1. 1. Valg af dirigent
  2. 2. Orientering ved formanden
  3. 3. Godkendelse af vedtægtsændringer.
  4. 4. Godkendelse af det reviderede årsregnskab
  5. 5. Drøftelse af indkomne forslag
  6. 6. Valg af bestyrelse, suppleanter og revisor
  7. 7. Fastlæggelse af kontingent for det kommende år.
  8. 8. Eventuelt.

Vedhæftet forslag til nye vedtægter og forretningsorden.

Vi håber mange vil møde op før tiden og deltage i

Generalforsamling i Præstegårdens venner


Forslag til nye vedtægter for foreningen Præstegårdens venner.

1 :                  Navn:

Præstegårdens Venner.

1a :                Hjemsted:

Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård. Himmelev Sognevej 124. 4000 Roskilde.

2 :                  Formål :

  • Yde tilskud til  arrangementer på plejehjemmet.
  • Tilbyde frivillig bistand til aktiviteter og arrangementer.
  • Bidraget til arrangementer med deltagelse af beboere og deres familier.

3 .                  Medlemmer.

Som medlemmer kan optages alle med interesse for og/eller tilknytning til plejehjemmet.

4 :                  Kontingent.

Medlemskontingent fastlægges for 1 år ad gangen på den årlige generalforsamling.

5 .                  Bestyrelsen.

Bestyrelsen består af 5 medlemmer og vælges på generalforsamlingen for 1 år ad gangen.

Bestyrelsen konstituerer sig selv og fastlægger sin forretningsorden.

Ved forfald indkaldes suppleant og bestyrelsen konstituerer sig igen.

6 .                  suppleanter og revisor.

Mindst 1 suppleant og 1 Revisor Vælges for 1 år ad gangen på generalforsamlingen.

7 :                  fødte medlemmer af bestyrelsen.

Lederen af plejehjemmets leder af aktivitetsafdelingen eller en anden fra samme afdeling efter plejehjemmets valg.

8 :                  Regnskab.

Regnskabet følger kalenderåret og godkendes på generalforsamlingen.

9:                   Generalforsamling.

Generalforsamlingen afholdes inden udgangen af maj måned.

Skriftlig/mail  indkaldelse og opslag på plejehjemmet.

Indkaldelse sker med 14 dages varsel.

Forslag skal være formanden i hænde senest 5 dage før generalforsamlingen.

Generalforsamlingen er beslutningsdygtigt uanset antallet af  fremmødte medlemmer.

Beslutninger herunder vedtægtsændringer og nedlæggelse af foreningen godkendes ved simpelt flertal,  Skriftlig afstemning såfremt 2 fremmødte ønsker det.

Dagsorden.

  1. 9. Valg af dirigent

10. Orientering ved formanden

11. Godkendelse af det reviderede årsregnskab

12. Drøftelse af indkomne forslag

13. Valg af bestyrelse, suppleanter og revisor

14. Fastlæggelse af kontingent for det kommende år.

15. Eventuelt.

10 :                Vedtægtsændringer  og/eller nedlæggelse af foreningen.

Vedtægtsændringer skal medfølge indkaldelse til generalforsamlingen.

Nedlæggelse af foreningen skal godkendes på ordinær generalforsamling  eller ved indkaldelse af ekstraordinær generalforsamling med 14 dages varsel.

Foreningens midler skal,  i tilfælde af nedlæggelse, efter revision af det foreliggende regnskab og godkendelse på generalforsamling  tilgå Aktivitetsafdelingen på plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård.

Roskilde d. 20.3. 2014


Forretningsorden for bestyrelsen i foreningen Præstegårdens venner.

  • Bestyrelsen konstituerer sig umiddelbart efter generalforsamlingen.
  • Formanden indkalder til bestyrelses møder.
  • Møder 2 - 4 gange årligt.
  • Der laves dagsorden til hvert møde.
  • Faste punkter er:
  • -  orientering fra formanden, - orientering om økonomi,  - orientering fra Aktivitetsafdelingen.
  • Drøftelse af indkomne forslag til aktiviteter i samarbejde med aktivitetsafdelingen.
  • Der laves referat fra hvert møde.

Påskefrokost

20.03.2014

Påskefrokost på

Himmelev gl. Præstegård

Fredag d. 11. april 2014 kl. 12.00


For beboere, pårørende, medarbejdere, præstegårdshaven og cafegæsterne.

Påskefrokosten består af:

Kryddermarineret sild, røget ål, lun fiskefilet m. remulade og citron.

Æbleflæsk, lun leverposteg m. Ristet champingnon og bacon

Oasefad, frugtsalat

Kaffe/te og påskeæg

Beboere : betaler KUN for øl og vand

Pensionister pris kr. 100.-

Prisen er inklusiv 1 øl / vand og en snaps

 

Sidste tilmelding fredag d. 04. april

Beboere tilmelder sig på afd. A /B

Pensionister tilmelder sig hos Oasen.

Vi holder fastelavn, fredag den 28. feb. 2014

12.02.2014

 

Fastelavn er mit navn, boller vil jeg have, hvis jeg ingen boller får så laver jeg ballade.
Fredag d. 28. februar kl. 10.30 kommer Egegårdens børnehave, storegruppen, og slår katten af tønden.
Børnene vil efterfølgende optræde i Oasen for beboer på Himmelev gl. Præstegård. Med efterfølgende spisning i spisestuen.

Fastelavn er mit navn, boller vil jeg have, hvis jeg ingen boller får så laver jeg ballade.

Fredag d. 28. februar kl. 10.30 kommer Egegårdens børnehave, storegruppen, og slår katten af tønden.

Børnene vil efterfølgende optræde i Oasen for beboer på Himmelev gl. Præstegård. Med efterfølgende spisning i spisestuen.

 

Sikke et værre cirkus

30.01.2014

Orientering til Præstegårdens venner.

D. 15. januar 2014  var der cirkus på Himmelev Gl. Præstegård, betalt af Præstegårdens Venner.

Susanne Berdino fra Cirkus Arena, kom sammen med sine tre børn,  tre hunde, en ged og en meget lille hest.

Da klokken var 14.00 var spisestuen fyldt med beboerne, som over en kop kaffe med husets lækre kage, nød en dejlig cirkusforestilling.

Først underholdt en ung pige med "hulahopringe", det er imponerende, hvad man kan gøre med disse ringe, højdepunktet var, at hun samlede ringene op med foden, en efter en fra gulvet, sådan at der til sidst drejede syv ringe rundt om hende i forskellige højder.

Derefter jonglerede hendes bror til den store guldmedalje.

Derefter kom de tre små hunde, der gik på line, hoppede i ringe, rullede og dansede, de var rigtig morsomme. Så kom gedebukken, som sammen med Susanne Berdino gik tur mellem bordene og lod sig klappe, inden den viste sine kunster, der blev sluttet fa med den meget lille hest, der også gik rundt og lod sig klappe inden den optrådte.

Det var en dejlig dag. Den var kun for beboerne og de fyldte da også hele stuen.

Cirkus Bardino 1

Referat. Kirsten Bunch Møller (fmd.)

Nytårskuren 2014 flyttes

19.12.2013

Nytårskuren 2014

Ændring af dato på Nytårskuren.

Fredag d. 03. januar kl. 11.00.

Alle som har lyst er hjertelig velkommen til at deltage i nytårskuren.

Der serveres champagne og kransekage.

Himmelev Gl. Præstegård ønsker glædelig jul

15.12.2013

Himmelev gl. Præstegård ønsker alle en rigtig glædelig jul.

Juletræet blev smukt pyntet af beboere, pårørende og børnebørn den 1. søndag i advent, hvor huset traditionen tro holdt julefrokost for beboere og medarbejdere.

Høstfest med maner

27.09.2013

Aftenen er ved at gå på hæld. Det har været en rigtig dejlig aften - endnu engang.

Kl. 18. Drejede jeg ind på Himmelev Sognevej 124, hvor OK-Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård er beliggende. Lyset var svagt eftermiddagsrødt, bladene på træerne lige sådan. Synlige tegn på, at efteråret er på vej, og at tiden til høstfest er rigtig.

I festsalen var bordene pyntede fint, og lokalet fyldt med festklædte mennesker. Latter fyldte rummet, og forventningen om en god aften var ikke til at tage fejl.

Ud fra køkkenet strømmede duften af hjemmelavet mad.

Susanne Palmblad, der er leder af plejehjemmet, bøde alle beboere, pårørende, medarbejdere, frivillige samt repræsentanter fra bestyrelsen velkommen. Velkomsten blev fulgt at en historiefortælling om sæsonens mamge herlige begivenheder, grillaften, mad fra verden rundt, mavedans og meget mere.

Middagen blev serveret, og det skal bare slås fast, at ørredfilet med ananascreme, fasanbryst med kartoffelkurve og waldorfsalat efterfulgt af nougatmousse med tilhørende kaffe og portvin nu én gang bare tager kegler. Det er dejligt at have sit eget køkken, og kunne præstere helt frisklavet mad, med tydelige strejf af sæson og fantastiske råvarer. Tak for dejlig mad.

Inden desserten talte bestyrelsesformand Poul Erik Christiansen om glæden ved, at rammerne for det nye byggeri er faldet på plads. I foråret 2014 starter byggeriet af 52 nye moderne plejeboliger på grunden.

Efter middagen fulgte dans og hygge, hvor levende musik skabte en medlevende stemning. Uanset ben og sind var trætte efter en lang dag, så blev rollator og hjælpemidler andre parkeret og erstattet af et fast tag i dansepartneren.

At livet er herligt kan forhåbentlig mange nikke bekræftende til. Men en lille sød passage fra aftenens dialog, sætter i hvert fald tyk streg under det.

"Hvis det kniber med bentøjet, så skal jeg nok følge dig hjem" sagde jeg til Svend der var min bordherre. Jeg fik et smil, et tydeligt glimt i øjet, hvorefter Svend replicerede friskt. "Næ - hvis det kniber med whiskey´en, så kan du følge mig hjem".

Det er da herligt at være 88 og have den sans for humor og detalje.

Endnu bedre blev det, da en af vores medarbejdere kort efter kom gående med Svend´s whiskeyflaske, hvorefter Svend galant bød gæsterne en lille en til halsen.

Tak for en dejlig aften til alle beboere og pårørende. Tak til medarbejderne for, at et godt samarbejde med husets frivillige og en ekstra indsats, gør det muligt at holde høstfest med maner.

Det er præcis det der gør, at jeg er stolt over, at vi i OK-Fonden både til hverdag og til fest forfølger og lever efter visionen at "Livet skal leves - hele livet".

Paul Erik Weidemann

Paul Erik Weidemann, adm. direktør

Himmelev Gl. Præstegårds ombygning rykker nærmere

24.09.2013

Ved en mindre sammenkomst på Himmelev Gl. Præstegård, blev totalentreprisekontrakterne for det fremtidige Himmelev Gl. Præstegård underskrevet.

Kontrakterne, der omfatter 52 plejeboliger med tilhørende servicearealer og 16 seniorboliger blev fejret med kaffe og småkager, hvor repræsentanter fra beboerne, ledelsen og OK-Bolig deltog.

Robert Jensen fra Hald og Halberg AS og formand Poul Erik Christiansen underskrev kontrakterne som i forvejen var signeret af næstformanden i bestyrelserne Michael Brostrøm.

Det er med stor tilfredshed, efter næsten 5 års forarbejde, at alle parter nu kan se frem til nye rammer for "Danmarks bedste plejehjem".

Vi ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde med totalentreprenøren, og at vi i 2017 kan tage sidste etape af plejehjemmet i brug.

Nyt Bobspil afprøves i Oasen

20.08.2013

Leo og Mikkel ta`r en sommerdyst

Der bliver kigget langt efter de nye akvarie fisk

02.07.2013

Nyt fra Himmelev Gl. Præstegårds venner.

01.07.2013

Så er der nyt fra Himmelev Gl. Præstegårds venner.

Læs mere ved at trykke på dette link (Link nede grundet ændringer)

Tiger i "nattevagt"

18.06.2013

Nej, jeg sover ikke!

Himmelevkirkes pigekor forårs koncert

05.06.2013

Himmelev kirkes pigekor holdt en dejlig forårskoncert på Himmelev gl. præstegård i forbindelse med vores månedlige gudstjeneste.

pigekor01

pigekor02

pigekor02

 

DU KAN OGSÅ SE EN LILLE VIDEO AF KONCERTEN VED AT TRYKKE HER

Aftengrillarrangement - Præstegårdens venner

16.05.2013

Præstegårdens venneforening arrangerede en dejlig grillaften d. 14. maj, hvor der blev grillet pølser i lange baner, dertil var der kartoffelsalat og grøn salat !

 

Vi indviede vores nye gas grill, som Østre Rotary klub har sponseret, tusind tak.

Claus Meyer spillede op til dans, og en hyggelig og skøn stemning var at opleve i huset.

Alle gik fra festen mætte, og glade, efter en dejlig aften.

 

WP_000386

 

WP_000387

 

WP_000388

 

WP_000389

 

WP_000390

WP_000391

WP_000392

Aftengrillarrangement - Præstegårdens venner

08.05.2013

Der bliver holdt et aftengrillarangement af præstegårdens venner tirsdag d. 14-05-2013 fra klokken 17.00 til klokken 21.00

Læs mere her

Nyt Lysglimt

01.05.2013

Den seneste udgave af Lysglimt kan læses her.

Ventelisten er meget kort

23.04.2013

Ventelisten til en  plejehjemsbolig på Himmelev gl præstegård er for tiden meget kort. Så, har du et ønske om at få en plejehjemsbolig på Himmelev gl Præstegård, så kontakt visitationen i din kommune. Du kan læse mere herom på denne hjemmeside under  fanen OM OS

Generalforsamlingsreferat

24.03.2013

Referat efter Generalsforsamlingsmødet d. 24/03

 

Foreningen Gl. Praestegärds Venner.

Generalsforsamlingsreferat

Ordinar generalforsamlíng blev aŕholdt den 24. marts 2013, med fßlgende dagsorden.

1. Valg af dirigent. 6. Valg af supple-amer

2. Bestyrelsens beretning. 7. Fastlaeggelse af kontingent
3. Añœggelse af regnskab. 8. Indkomne forslag

4. Bestyrelsens forslag til aktiviteter i det kommende  9. Eventuelt.

5. Valg af bestyrelse.

Erik Rasmussen bad velkommen til alle 0g gik herefter over til dagsordenen.

1. Valg af dirigent:

Bestyrelsen foreslog Erik Rasmussen, der modtog valget.
Dirigenten konstaterede at generalforsamiingen var lovlig índkaldt.
2. Bestvrelsens beretning:

Fermand Rosa J ßrgensen kunne ikke komme 0g Erik Rasmussen berettede om de
arrangementer foreningen havde afholdt sìden sidste generalforsamling.

3. Aflœggelse af regnskab:

Kassereren gennemgik regnskabet, der blev godkendt af generalforsamlìngen.
4. Forslgg til aktiviteter i det kommende àr.

Erik Rasmussen sagde at vi er i en omlœgnîngsperiode 0g orientering om kommende
arrangementer for perioden august 2013 - maj 2014 Vil komme senere.

5. Valg af besmelse:

Som ny formand blev Kirsten Bunch Maller valgt.
@vríge bestyrelsesmedlemmer blev genvalgt.
6. Valg af 2 suppleanter:

Jette Markwall blev genvalgt 0g Susanne Palmblad nyvalgt.

6. Valg af revisor

Susse Kronholm blev genvalgt.

Bestyrelsen, supplezmter 0g revisor er herefter:

Formand. Kirsten Bunch Moller, Frederìksborgvej 77, 4000 Roskilde 4632 7632
Kasserer/sekretaenlîrik Rasmussen, Himmelev Sognevej 102, 4000 Roskilde 2670 5676
B-medlern Lilly Johansen, Himmelev Sognevej 128 B, 4000 Roskilde 4636 6036
B-medlem Grete Pejtersen, Dr. Ingeborgsvej 22, 4000 Roskilde 4635 5024
B-medlem Grethe Haahr, Hìmmelev Bygade 13, 4000 Roskilde 4635 9722
1. Suppleant Jette Markwall, MarkskeHet 15, 4040 Jyllinge 4673 3095
2. Suppleant Plejehjemsleder Susanne Pa1mb1ad.

Revisor Susse Kronholm, Motelvej 41, 4000 Roskilde 4636 2646

7. Fastlœggçlse af kontingent:

Kontingentet blev for är 2013 fastlagt til 16.200,00 (Opkraevning er vedlagt).

8. Indkomne fol-slag:

Der var ìngen indkomne forslag..
9. Eventuelt:

Ingen havde noget til debat under eventuelt..

 

Du kan printe herfra: Tryk

Ny "beboer" på hjemmet

14.03.2013

Torsdag aften på hjemmet.

Tiger er faldet til.

Vi har haft uanmeldt tilsyn - uden bemærkninger

30.08.2012

Den 14. maj havde vi uanmeldt tilsyn, uden at det gav anledning til nogle bemærkninger.

Formålet med det uanmeldte tilsyn er:

  • At afdække om hjælpen udføres i overensstemmelse med lovgivning, kvalitetsstandarder og forvaltningens retningslinjer.
  • At tilse kvaliteten i tilrettelæggelse og udførelse af pleje og omsorg på udvalgte områder.

Tilsynet skal bidrage til at sikre, at de kommunale opgaver løses i overensstemmelse med de fastlagte kvalitetsstandarder i Roskilde Kommune.

Læs hele tilsynsrapporten.

OK-Fonden byder velkommen til Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård

20.06.2012

Efter mange års tæt samarbejde mellem Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegård og OK-Fonden, indgår plejehjemmet nu fuldbyrdet i OK-Fonden

På plejehjemmets bestyrelsesmøde 1. maj 2012 blev der taget beslutning om, at plejehjemmet bliver en fuldt integreret del af OK-Fonden. Der er således tale om en vedtægtsændring for plejehjemmet, der betyder, at OK-Fonden udpeger flertallet af bestyrelsesmedlemmerne og plejehjemmet dermed er et datterselskab af OK-Fonden. Roskilde Østre Rotary Klub og Roskilde Rotary Klub vil fortsat have repræsentanter i bestyrelsen og besidder således fortsat formandsskabet (Jørgen Jensen) og næstformandsposten (Poul Erik Christiansen). Det første bestyrelsesmøde med den nye bestyrelse fandt sted 18. juni.

Plejehjemmet Himmelev Gl. Præstegårds bestyrelse:

  • Jørgen Jensen (Formand, Repræsentant for Roskilde Østre Rotary Klub)
  • Poul Erik Christiansen (Næstformand, Repræsentant for Roskilde Rotary Klub)
  • Michael Brostrøm (Repræsentant for OK-Fonden)
  • Paul Erik Weidemann (Repræsentant for OK-Fonden)
  • Eva Lunding Olsen (Repræsentant for OK-Fonden)
  • Helle Buus (Repræsentant for OK-Fonden)
  • Marianne Rasmussen (Personalerepræsentant)

Vi glæder os til det endnu tættere samarbejde med vores nye kollegaer i OK-Fonden.

Læs årsberetningen fra 2011

15.05.2012

Læs Årsberetningen fra 2011

Det nye akvarie

18.10.2011

Sådan ser det nye akvarie ud. Det ankom i juni måned til glæde for både beboere og ansatte.

Læs Årsberetningen fra 2010

05.10.2011

Læs Årsberetningen fra 2010